بزرگ ترین کارخانه ریسندگی جهان کجاست؟

شاید اولین کشورهایی که در ذهن خود حدس میزنید بزرگترین کارخانه ریسندگی نخ پنبه جهان در آن باشد هندوستان چین، پاکستان و ترکیه باشد. اما اشتباه می کنید بزرگترین کارخانه ریسندگی جهان قرار است در کشور پنبه های سفید و افسانه ای یعنی مصر ساخته شود.
یک شرکت دولتی نساجی در مصر درتاریخ نهم جولای ۲۰۲۰ قراردادی را برای ساخت و راه انداری بزگترین کارخانه ریسندگی جهان و البته مصر امضا کردند. این طرح که در راستای اهداف توسعه و نوسازی صنعت ریسندگی پنبه در مصر در حال انجام است خون تازه ای به صنعت نساجی و تولید پنبه مصر تزریق خواهد کرد که یک محرک توسعه خیلی قوی خواهد بود.
طبق اعلام مقامات مصری این کارخانه ریسندگی پنبه مساحتی بالغ بر ۶۳ هزار متر مربع ساخته خواهد شد. سوله ها و ساختمان های این کارخانه در مدت ۱۴ ماه ساخته خواهد شد.و مبلغ سرمایه گذاری آن ۷۸۰ میلیون پوند مصر است که صرف ساخت ساختمانها سوله ها و زیرساختها خواهد شد. ظرفیت این کارخانه به رقم باور نکردنی تولید ۳۰ تن نخ پنبه در روز خواهد رسید.
اما مراحل نصب و راه اندازی ماشین الات در طرح توسعه این شرکت دو سال و نیم به طول خواهد کشید و حدود ۱.۳ میلیارد یورو سرمایه گذاری انجام خواهد شد.
دولت مصر هدف از این کار را تخصصی سازی و یکپارچه سازی در صنعت نساجی این کشور و افزایش بهره وری و قدرت صادراتی کالاهای نساجی مصر بیان کرده است. در این طرح با ادغام ۲۳ کارخانه ریسندگی , بافندگی و رنگرزی به ۹ کارخانه یکپارچه سازی انجام میگیرد و ۹ کارخانه ریسندگی نیز در این پروژه عظیم ادغام خواهند شد. این کارخانجات تا سال ۲۰۲۱ به کار عادی خود ادامه میدهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *